Røroskirka er stengt for åpne samlinger påsken 2020, slik også alle de andre kirkene i kommunen er. Men det blir påske i Bergstadens Ziir likevel. Røros menighet vil, i samarbeid med Arbeidets Rett, produsere og sende fem TV-gudstjenester som gjøres åpent tilgjengelig på Rettens nettsider (www.retten.no). Du kan lese mer om samarbeidet og prosessen her. Du finner lenker og flere bilder under bildet/plakaten, sammen med lenker til agender (gudstjenesteprogram) i pdf som du kan følge med i ved siden av sendingen dersom du ønsker å delta i gudstjenesten hjemmefra:

Røros menighetsråd har bestemt at de som ønsker å gi en kollekt til gaveformål i tilknytning til de fem gudstjenestene i påsken, kan gi en gave til:

• Mental Helse VIPPS 81733
  • Leger uten grenser VIPPS 2177

Her legger vi ut lenke til gudstjenestene fra Røros kirke påsken 2020, som gjøres tilgjengelig etter følgende sendeskjema:

Alle foto på denne siden: Guri Jortveit/Arbeidets Rett