I forbindelse med Rosa sløyfe-aksjonen i oktober har Bergstadens Ziir rosa lyssetting for tredje år på rad. Lyssettingen vil være på de to første ukene i oktober måned.

Støtt Rosa sløyfe-aksjonen du også! Sokneprest Harald Hauge la for noen år siden ut noen betraktninger på egen blogg om forholdet mellom teologi og legevitenskap, betraktninger som fortsatt i høyeste grad er aktuelle.

Legger du ut bilder av en rosa Røros kirke på Instagram, bruk gjerne hashtagene #røros #rosasløyfe og #krafttakmotkreft i tillegg til hashtager som #røroskirke, #ziiren eller #bergstadensziir, #Røros #destinasjonrøros. Takk!

Foto: Ingrid Nymoen