Kjære konfirmantforesatte!

Vi går nå inn i de siste ukene av konfirmasjonstida. Her kommer viktig informasjon om de siste dagene for Røros-gruppa.

Uke 19
Kristuskransen-gruppa får oppgaver av meg på SMS som de skal besvare skriftlig. Oppgavene utgjør forberedelsene til samtalegudstjenesten.

22. mai
Glåmos-konfirmantene skal ha sin samtalegudstjeneste i Glåmos kirke søndag 22. mai. Vivi holder i trådene til denne gudstjenesten.

24. mai
Tirsdag 24. mai 14:30-16:30 skal Røros-konfirmantene ha sin siste konfirmantsamling. Det er viktig at alle konfirmantene møter denne dagen, da vi skal øve til samtalegudstjenesten. Både konfirmantene fra Kristuskransen-gruppa og Friluftsgruppa møtes sammen til denne samlingen.

26. mai
Torsdag 26. mai klokka 18:00 er det samtalegudstjeneste i Røros kirke. Røros-Konfirmantene møter i kirka klokka 15:00. Det første vi skal gjøre er å ta fellesbilde (Galleri Galåen) med alle konfirmantene. Det betyr at konfirmantene må stille i finklærne de skal bruke konfirmasjonsdagen denne dagen. Etter fotograferingen øver konfirmantene til samtalegudstjenesten, som altså begynner klokka 18 og er åpen for alle som vil. Etter gudstjenesten går vi så samlet ned på Menighetshuset hvor menighetsrådet serverer brus og kaffe og kaker. På denne kirkekaffe-festen kan hver konfirmant ha med seg foreldre og (evt.) søsken. Vi gleder oss til å markere avslutningen av konfirmasjonstida sammen med dere alle.

28. mai
Selve konfirmasjonsdagen blir det gudstjeneste i kirka klokka 11:00. Konfirmantene møter i kirka klokka 10:00. Hver konfirmant får en rad to benker) reservert i sitt navn nede på gulvplan i kirka, det vil i praksis si reservert plass til 30 gjester. Plassene på galleriene er ikke-reserverte og kan benyttes fritt.

NB: Dersom noen allerede nå vet at de ikke trenger mer enn én benk (15 plasser) til sine gjester, ber jeg dere sende meg en melding om det så snart som mulig, så vi kan ta hensyn til det når benkene fordeles.

Ved eventuelle spørsmål er det bare å ta kontakt med meg, så skal jeg svare så fort jeg kan.

Hilsen Harald